Sałatka z kurczakiem i grzankami

Nie masz pomysłu na kolację, szybki obiad czy potrawę do lunch boxa? A może został Ci kawałek kurczaka z obiadu i nie wiesz jak go wykorzystać? Spieszę z pomocą i inspiracją.

 

Składniki (na jedną porcję):
  • 100 g piersi z kurczaka
  • 5 g oliwy/oleju (łyżeczka)
  • pół ogórka
  • pół czerwonej cebuli
  • pół papryki (żółtej lub czerwonej)
  • 3-4 rzodkiewki
  • kilka liści sałaty lodowej lub innej
  • pół bułki grahamki
  • łyżka startego parmezanu
  • składniki na sos: 4 łyżki jogurtu naturalnego + 2 ząbki czosnku
  • przyprawy wedle uznania (słodka i ostra papryka, sól, pieprz, bazylia suszona, suszony szczypiorek, zioła prowansalskie).
Sposób przygotowania:
  1. Kurczaka pokrój w kostkę, dopraw słodką i ostrą papryką oraz pieprzem i solą. Odstaw do lodówki na minimum 30 minut.
  2. Ogórki i rzodkiewkę pokrój w plastry a cebulę i paprykę w piórka.
  3. Sałatę porwij.
  4. Kurczaka podsmaż na łyżeczce oliwy/oleju.
  5. Bułkę pokrój w kosteczkę, dopraw bazylią i podpiecz przez 15 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza. 5 min przed końcem pieczenia ustaw termoobieg.
  6. Wymieszaj składniki sosu: jogurt z przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz suszoną bazylią i suszonym szczypiorkiem.
  7. Warzywa ułóż na talerzu, dodaj mięso oraz grzanki z bułki. Skrop sosem i dopraw do smaku.
  8. Posyp parmezanem.

SMACZNEGO!

Uwagi: Bułki można nie podpiekać, tylko zjeść sałatkę z jej dodatkiem. Podpieczona i doprawiona bułka nada potrawie aromatu i chrupkości.

Wartość odżywcza potrawy:

  • energia: 419 kcal
  • białko: 36 g
  • tłuszcze: 13 g
  • węglowodany:  33 g
  • błonnik: 9 g
Jeśli Ci się spodobał ten post to polub lub udostępnij.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top